Hidup


Bismillahirahmanirrahim..Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
Sesungguhnya Ya Allah..





Hamba mohon pertolongan mu..Kuatkan hati hamba dalam segala apa yang hamba lakukan..kuatkan hamba dalam menempuh liku-liku kehidupan ini..  malam ini..hamba sendiri tidak tahu apakah sebenarnye yang hamba ingin berkongsi dengan anda..jari jemari terus menaip tanpa arah dan tujuan..Apa yang hamba ingin kongsikan melalui pengalaman hidup hamba sendiri sebagai  seorang hamba tuhan..Sudah 19 tahun hamba hidup dan bernafas di muka bumi tuhan ini..


Alhamdulillah,,Syukur ke hadrat illahi  kerana hamba masih lagi bernafas di bumi ini. Kiranye hamba ini insan yang cukup bertuah...Esok??Bagaimana pula dengan esok ..hamba tidak pasti...Andainya nafas ku terhenti disini,hamba mohon Allah telah mengampuni dosa-dosa hamba.. Dosa yang telah banyak hamba lakukan padamu ya Allah..masya allah.

Hidup sememangnya penuh dengan dugaan dan cabaran..Pastinya pelbagai dugaan dan rintangan yang harus kita tempuhi dalam hidup ini..tidak semestinya kita akan sentiasa berada diatas..adakalanye kita tersungkur dan kemudian berada dibawah..Hidup ini seperti putaran roda..itulah kehidupan..Bagaimana dengan hari-hari akan datang???semuanya dalam genggaman Nya..




Hidup tak selalunya indah..langit itu tak selalunya cerah..  hamba ni ini hamba mu ya allah..tatkala hamba jatuh..hanya allah sahaja yang mampu memahaminya..sedangkan manusia lain tidak mengetahui apakah  yang sebenarnya tersurat  dan tersirat dalam hati hamba ini.  Sememangnya tiada seorang yang tahu..jiwa hati hamba serta tangisan hamba mu ini tidak seorang pun yang tahu..

Hamba akui, sememangnya hamba lebih suka memendam rasa..hamba yakin hanya tuhan sahaja yang mampu membawa hamba..hanya allah sahaja yang tahu episod kehidupan yang  hamba lalui..penuh dengan liku..Maka hamba mohon agar ALLAH MEMUDAHKAN PERJALANAN HIDUPKU..hamba mohon allah memberikan hamba kekuatan dalam diri..

bgi ku..hidup bukan semudah a b c..selama 19 tahun hamba hidup didunia hamba rasa pelbagai cabaran harus ditempoh..sememangnya di alam remaja ini bagiku bukanlah zaman untuk bersuka ria..zaman untuk mencuba segalanya..tapi di alam remaja inilah kita mampu membuat pilihan jalan mana yg harus kita ikuti..kerana apa yang kita lakukan sewaktu di alam remaja ini...sikap kita sewaktu di usia remaja   ini terutamanya kita akan kembali pada saat kita tua nanti.  Oleh itu, peliharalah jiwa,peliharalah hati agar kita sentiasa berada dalam mengikuti jalan orang2 yang benar....


Hari Ini Tiada Senda Dalam Bicara
Deru Air Mata Merupakan Segalanya
Sang Hati Bicara Sendiri
Bangunkan Ummah Bina Generasi

Di Bumi Yang Bertuah Ini
Diriku Mula Mengenali
Matlamat Hidup Sebagai ‘Abdi
Kepada Allah, Allahu Rabbi

Diriku Kini Sebebas Unggas
Terbang Riang Di Angkasa Raya
Menyanyi Merdu Irama Kalbu
Indahnya, Indahnya, Oh Indahnya

Wahai Generasi Dengarlah Pesanan Ini
Bumi Ini Bumi Bertuah
Suburnya Sesubur Tanaman di Lembah
Melahirkan Insan Berjiwa Tabah

Kutiplah Mutiara, Mutiara Indah
Untuk Bekalan Diri Berpindah
Sebelum Jejak Kaki Melangkah
Sebelum Penyesalan Membawa Padah

Sahabat Seperjuangan
Usah Digentar Musuh Di Hadapan
Pandanglah Di Depan Balasan Tuhan
Syurga Firdaus Menanti Kalian

Teruskan, Oh Teruskan
Perjuangan Menegak Kebenaran
Di Dalam Kebungkaman Akhir Zaman
Selagi Hayat Di Kandung Badan

Wahai Teman Seperjuangan
Dengarlah Harapanku Ini
Pohon Untukku Dalam Doamu
juang Islam Yang Satu



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Tidak ada anugerah yang lebih baik selain peroleh sifat sabar." (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

up